Monday, November 2, 2009

Sekadar berkongsi kegembiraan......


Sebagai seorang ibu, barulah kini saya merasakan bagaimana gembiranya hati bila melihat anak berjaya dalam pelajaran. Walaupun masih terlalu awal untuk melihat kejayaan akademik bagi seorang anak yang baru berusia 5 tahun, namun inilah antara permulaan yang menggembirakan bagi saya sebagai seorang ibu.

Setelah melihat keputusan peperiksaan si Aqmar Nurhakim yang hanya baru pandai mengeja, saya amat bersyukur kepada Ilahi kerana dianugerahi anak yang bijak. Kalau melihatkan usahanya di rumah tidaklah begitu rajin membaca tetapi dia seorang yang mudah mengingat sesuatu.

Alhamdulillah...keputusan peperiksaan akhir Hakim nampak maintain macam keputusan pertengahan tahun. Hanya satu subjek sahaja dia mendapat 80 markah...yang lain semuanya 90 ke atas. Malah ada juga yang mendapat markah penuh. Bayangkan budak 5 tahun menjawab 9 kertas periksa pelbagai subjek termasuk BM, English, Bahasa Arab, Al-Quran, Jawi, Sains & Sosial, Peribadi Muslim, Matematik & Lukisan.

Tidak dinafikan Hakim juga punya kelemahan dalam beberapa subjek especially Lukisan. Saya tahu dia memang tidak begitu berminat untuk mewarna, tetapi kalau melukis dia ada sedikit kebolehan. Apapun, saya tidak mahu terlalu mendesak dia untuk melakukan perkara yang dia tidak suka.

Saya berasa amat bersyukur dan gembira kerana dianugerahi anak yang bijak. Semoga dia menjadi anak yang berjaya di dunia dan di akhirat. Ameen.

2 comments:

yusri said...

tahniah gak buat Hakim.. buat ibunya teruskan usaha... banyakkan bersabar dalam mendidik..

nurie said...

abg yus....tima kasih, semoga generasi kita akan terus maju!