Wednesday, February 9, 2011

kenapa dengan aku?

aku sedang diperbodohkan
aku sedang dipermainkan
aku sedang dipersendakan
aku sedang diperkotak katikkan
dia ingat aku tak tahu
dia ingat aku ni bodoh
bukannya aku tak sedar
tapi aku tak kisah
aku tak rugi apa
aku tak pernah peduli
yang penting Dia pun tahu

cuma aku hairan
kenapa dia begitu?
yang rugi bukan aku, tapi dia
aku masih tetap aku
masih sebagaimana yang aku kenali
yang biasa dan sederhana
biarlah orang nak buat apa dengan aku
yang penting aku dan anak-anakku masih selamat
biarkan mereka dengan labu-labunya
hanyut...sesat...ntah ke mana mana
jauh dari jalanNya

tapi aku tak boleh biarkan mereka begitu....mmmm
sebab aku disuruhNya supaya menegur mereka
kalau tak tegur, aku dikira subahat
silap2 haribulan aku pun dituduh sama macam mereka
macam mane? ahhhh...tegur jela
biar Dia yang menilai niatku

ya...aku akan tegur...tapi hanya sekadarnya
sekadar yang aku mampu...
maafkanlah kalau aku tersilap
bantulah aku, permudahkanlah segala urusanku
sesungguhnya Engkau maha pengasih dan penyayang

1 comment:

Neeza Shahril said...

kalau boleh tegur, dah baik tu Nuri... kalau tak berani, berdoa sajalah walaupun itu selemah2 iman.. tapi, banyak perkara kita tak berani kan... tapi Allah tahu niat kita...