Monday, February 24, 2014

Bertemu di 2014

Subhanallah...MasyaaAllah...dah berkurun lama rasanya tidak menulis blog...rindu tapi kesibukan menjadi penghalang...maklumlah sibuk mengurus anak-anak yang semakin ligat...terutama sekali persekolahan mereka yang memerlukan banyak perhatian...segalanya perlu diuruskan.

Apapun Alhamdulillah, saya masih aktif bersosial di muka buku...walaupun hanya mengepos perkara-perkara kecil, saya amat berharap perkara2 kecil itu akan memberi manfaat buat saya dan yang membacanya.

Tahun 2014 adalah tahun yang amat bermakna buat saya dan keluarga. Ini adalah tahun ke 10 perkahwinan saya dan Mr. hubby selain dikurniakan tiga orang cahaya mata pelengkap kehidupan kami. Syukur yang tak terhingga dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas kurniaanNya yang tak terhingga.

Along kini sudah darjah 4, Angah pula di darjah 1 manakala Afiqah pula sudah 4 tahun...kehadiran mereka di setiap 3 tahun benar-benar menggembirakan kami. Walaupun sebenarnya kami plan untuk seorang lagi pada tahun lepas tetapi mungkin belum ada rezeki. So, kami redha...kalau ada lepas-lepas ni, kami terima sahaja. InsyaaAllah.

Kehidupan berjalan seperti biasa tetapi semakin sibuk dengan urusan rumahtangga...rezeki Allah buat kami juga tidaklah berkurang cuma cita2 untuk membesarkan sedikit dapur rumah masih lagi tertangguh...moga Allah memberi kami rezeki untuk itu satu hari nanti,

Apa yang paling mengujakan ialah apabila kehidupan beragama semakin semarak. Dengan peluang dan ruang untuk solat berjemaah dan anak-anak yang semakin pandai mengaji memang amat menggembirakan. Peluang dan ruang menambah ilmu dan mengajar anak-anak jiran mengaji juga semakin bertambah. Semoga itu semua adalah rahmat dari Allah untuk aku dan keluarga dan harap agar kami terpelihara dari perkara-perkara yang tidak bermanfaat. Terima kasih Allah atas nikmat2Mu kepada kami.

Rasanya cukup setakat ini untuk entry pertama 2014...hingga ketemu lagi...insyaaAllah.

No comments: