Tuesday, April 28, 2009

Sakit oh Sakit...

Dalam seminggu dua ini, kami sekeluarga semuanya sakit-sakit. Dimulakan dengan ibu mertua saya yang dah memang berpenyakit kencing manis. Kini dia masih lagi di hospital menjalani rawatan akibat komplikasi penyakit diabetes yang dihidapinya. Pada hari Ahad lalu sebelah kakinya dipotong kerana jangkitan kuman yang serius.

Pada minggu lepas juga, Aqmar Nur Arif tiba-tiba diserang demam panas dan cirit birit hampir seminggu. Dia nyaris dimasukkan ke hospital kerana terdapat pendarahan pada najisnya. Alhamdulillah, sejak dua tiga hari ini dia sudah semakin pulih dan nampak ceria seperti biasa.

Sedang kami sibuk berulang alik ke hospital setiap hari menjenguk ibu mertua saya, Abang pula mendapat selesema dan sakit tekak hingga tidak selera makan sebab tekaknya terasa pahit. Ini juga mungkin disebabkan oleh keadaan cuaca yang amat panas di sini.

Bila Abang dah mula selesema, akhirnya Hakim dan saya juga berjangkit. Kini kami anak-beranak semuanya berhingus dan ting tong aje. Semalam, Hakim tidak ke sekolah sebab sakit kepala dan tekak yang teramat sangat.

Nota:
Semoga saya diberi ketabahan untuk melalui semua ini. InsyaAllah.

No comments: