Wednesday, October 29, 2008

Masa Yang Kurindui

Dah lama saya tak merasa suasana sunyi dan sepi.... rindu pulak rasanye untuk bersendiri. Setelah mempunyai cahaya mata, hidup saya sentiasa sibuk...apatah lagi bila dah mengurus rumahtangga sepenuh masa....sampaikan saya tak punya masa untuk diri sendiri.

Bila teringat masa sebelum berumahtangga, saya rasa seronok pulak bila dapat bersendiri pada hujung minggu dan melakukan perkara-perkara yang saya nak buat tanpa gangguan sesiapa. Dulu saya suka pergi shopping sendirian. Kalau berteman pun tak suka beramai-ramai... cukuplah berdua sahaja. Sebab saya tak pandai nak layan ramai-ramai orang dalam satu masa.

Bila waktu sunyi saya suka membaca atau menonton tv...Kalau membaca saya suka bahan yang memberi motivasi atau keagamaan. Kadang-kadang saya teringin membaca novel yang tebal2 tapi saya selalu nak tertidur bila membacanya...tak tau kenapa jadi macam tu. Mungkin sebab saya dah boleh jangka jalan ceritanya kot?

Sekarang saya dah tak banyak masa untuk membaca. Nasib baik ade internet, so dapatlah saya baca info sikit2 kat dalam blog2 kegemaran saya. Selain tu saya cuma membaca majalah Nur atau Mastika. Buku2 agama pun ade jugak tapi dah tak boleh nak tumpu sangat sebab banyak gangguan.

Saya rindu sangat nak tido awal macam pukul 9 malam ke...sebab saya rasa sekarang ni saya selalu tak puas tido. Kadang tu ada kesempatan, tapi mata pulak tak boleh tido. Tu yang on internet dan blogging nih...

Oklah, kalau nak cerita pasal masa yang dirindui sebenarnya banyak lagi tapi yang inilah yang paling dirindui. Mungkin bila anak-anak dah berdikari nanti barulah masa ini akan kembali tapi kekuatan pulak dah tak sama...yelah, dah berumur...sedihnyeeeee. Itupun kalau Allah izinkan!

3 comments:

Edazman said...

salam nurie...bila eda baca ni terasalah eda yg alami...memang betul apa yg nurie tulis tu...bila kita dah kawin kita rindu utk bersendirian ..utk hilangkan penat lelah...tapi pd masa yg sama rindu utk bergurau bersama anak2 & hubby kan!

nurie said...

eda...

betul tu eda...tapi bukannya nak lama2...sehari pun jadilah.

cikla said...

salam nurie..ela ingat ela jer yg rasa gitu..eventhg ela cuma ada sorang anak, n kawin baru 5 tahun..tapi rasa sgt kesibukan...tak ada privacy..hari2 ada yg kacau kan..abah n anak masing2 gaduh nak berebut mama ni..uhuhhuk.cuma ela tak pernah luahkan pada sesiapa takut msentuh perasaan sesiapa..its good to have someone yg leh share perasaan kita..