Sunday, January 18, 2009

Corat coret seminggu

Alhamdulillah, sepanjang minggu ni saya rasa seronok sangat walaupun kesihatan masih belum pulih sepenuhnya. Apa yang seronok sangat ek? Berikut adalah antaranya:

Pertama: Hakim mula bersekolah
Walaupun Hakim lambat seminggu masuk sekolah pertamanya di Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Nurul Hayat, ternyata dia teruja sangat. Tiap-tiap pagi bangun sendiri...tak payah dikejutkan langsung. Pastu setiap hari ada saja pesanan cikgu yang nak dipraktikkan di rumah. Dia nampak suka sangat bila nak ke sekolah dan harap dia akan selalula macam tu.

Kedua: Aktiviti baru ~ mengait
Saya yang masih berpantang ni excited pulak nak mengait (aktiviti saya 8 tahun dulu). So, dengan baik hatinya, Abang pun bawakla saya pergi beli apa yang patut. Dan sekarang saya tengah rajin dok mengait chair back warna hijau striking. Tapi tak taula bila bole siap sebab skill dah agak kureng sikit. Lagipun badan masih lemah dan selalu nak tido aje.

Ketiga: Dapat blogging balik
Walaupun idea selalu jame untuk tulis entry baru, tapi saya suka sangat bila dapat lawat blog2 kegemaran saya yang dah lama tak dijenguk. Sejak duduk kat kampung, rasa macam banyak benda dah miss.

Keempat: Jadual tahun baru
Memandangkan tahun baru masih baru, azam dan tekad perlu dikuatkan. So, saya pun mulalah buat jadual untuk diri sendiri, Hakim dan si kecik Arif. Ala...sekadar guideline aje. At least, kitorang ada displin setiap hari. Untuk saya, waktu pagilah yang paling sibuk. Hakim plak, waktu makan, mandi, baca buku dan mengaji mesti diutamakan. Si Arif tu pulak mestilah ada masa makan, mandi, tido dan main yang teratur. Semua kena ikut timing, kalau tidak kelam kabut gak saya.

No comments: