Tuesday, July 7, 2009

Aku, Pencipta & Mereka

Mata tak mau lelap
Fikiran terus melayang

Siapa aku?
Kau adalah hamba

Hamba kepada siapa?
Kepada Si Pencipta

Untuk apa aku dicipta?
Untuk berbakti kepasa Si Pencipta

Berbakti bagaimana?
Seperti semua yg dicipta manusia...
Semuanya untuk berbakti kepada manusia

Aku tak faham...
Seperti TV...untuk manusia menonton
Kerusi...untuk manusia duduk
Pen...untuk manusia menulis
Buku...untuk manusia membaca
dan banyak lagi ciptaan manusia...

Aku kena berbakti bagaimana?
Menjadi khalifah...
Mentadbir alam...

Ahhh...sukarnya...
Tidak...lakukan yang termampu sahaja...
Selebihnya kau bersama-sama dgn yang lain ler...

Mahukah mereka bersama-sama aku?
Terpulang...kalau kau & mereka seorang yang taat dan patuh...
Pasti segalanya berjalan lancar...

No comments: