Friday, December 5, 2008

Reunion

Baru-baru ni saya pergi reunion ex-course mate masa kat UiTM Shah Alam. Diorang buat hi-tea kat DePalma Inn Shah Alam. Adela dalam 40% yang datang...mostly student perempuan, yang lelaki cuma 4 ketul aje..

Saya pegi 28 Nov dan stay kat hotel tu dua malam itupun sebab malas nak pusing-pusing cari jalan kalau stay kat tempat lain. Majlisnya pada 29 hb pukul 2 hingga 6 petang. Kebetulan Abang memang nak ke KL sebab nak trade-in dia punya PDA sekali selain pegi shopping dan bercutilah katakan.

Majlisnya ala kadar aje...yang penting bagi saya, saya dapat jumpa kengkawan lama walaupun ada antara best friend saya yang tak dapat datang. Class mate saya cuma Hani, Cha, Chik, Shidi, Kak Ita, Linda, Nenet dan Haida aje yang datang. Kalau nak ikutkan ada 30 orang semuanya.

Mana tidaknya....kebetulan pula pada hari tu salah seorang class mate kitorang, si Hardi naik pelamin....so ada yang pergi ke majlis dia yang dibuat kat Kuantan. Anyway, selamat pengantin baru untuk Hardi dan pasangan....semoga bahagia hingga ke akhir hayat.

Masa reunion tu....kebanyakannya bawak family masing-masing....so, bila ada budak-budak....gamatlah keliling majlis tu. Anak saya yang mulanya takut-takut pun lama-lama dah berlari-lari ke sana ke mari. Nak buat macam mane....budak-budak memang tak reti nak duduk diam.



Yang bestnya bila tiga orang lecturer kitorang turut sama memeriahkan majlis. Tak sangka lepas 8 tahun, diorang still macam tu jugak. Masih nampak sama dan maintain aje...yang kitorang ni ade yang kurus sikit dan ada jugak yang tambah berisi.

Majlis tu santai aje....banyak bagi peluang untuk kitorang borak-borak sambil imbau kenangan lama. Selain tu, ada jugak cabutan bertuah dan ucapan ringkas wakil pelajar dan pensyarah ....pastu apalagi...bergambar2 ler.


Saya nak ucapkan syabas kepada Salwah dan Latif atas kejayaan majlis ini.... diharap kita dapat buat majlis yang lebih grand lagi pada masa akan datang. Tapi apa yang penting ..... kerjasama (macam dalam wonderpets tu..).

3 comments:

drNO said...

best yek reunion...ye la sekali sekala jumpa kwn2 lama.

Neeza Shahril said...

akak pernah pergi reunion.. masing2 dah lain.. ada yang bertambah cantik, ada yang bertambah kurus dan ada yang bertambah isi.. hehehe.. tu akak la tu..

sejak duduk sini, ada jugak diorang buat tapi tak dapat nak join.. :(

nurie said...

drNO,

memang best...tp klu tak dpt jmpa kawan yg rapat dgn kita mcm ade je yg kureng.

-----------------------------------
Kak Neeza,

Suka tgk perubahan masing2...tak dpt join takpe....janji dpt keep in touch!